رنگ در بازی یکی از اصلی ترین عوامل زیبایی است. رنگ کاراکتر های بازی، رنگ دیوار ها، رنگ جلوه ها و... در بازی تأثیر بسیار زیادی دارند. همان طور که می دانید در گیم میکر متغیر های ثابتی برای انتخاب رنگ وجود دارد. تعداد این متغیر ها 19 عدد است، یعنی در بازی فقط از این 19 رنگ می توانید استفاده کنید. اما برای ساخت رنگ های خاص چه؟ شاید بخواهید رنگی در بازی استفاده کنید که در این متغیر ها وجود نداشته باشد.

برای این کار می توانید از توابعی برای ساخت رنگ RGB استفاده کنید. رنگ های RGB از سه رنگ اصلی red (قرمز), green (سبز) و blue (آبی) ساخته می شوند. با استفاده از این نوع کد رنگ می توانید رنگ های زیادی بسازید.

برای ساخت رنگ با کد RGB در گیم میکر می توانید از تابع زیر استفاده کنید، کار با این تابع اینگونه است:

make_color_rgb(red, green, blue);
make_color_rgb(آبی ,سبز ,قرمز);

تابع بالا دارای سه ورودی می باشد. ورودی های green ،red و blue که به ترتیب مربوط به رنگ های قرمز، سبز و آبی هستند. برای ساخت رنگ مورد نظر باید به هر کدام از این ورودی ها مقداری بدهیم، این مقدار باید از 0 تا 255 باشد تا رنگ مورد نظر به درستی ساخته شود

این به این معنی نیست که اگر مقداری بیشتر 255 یا کمتر از 0 بدهیم گیم میکر ارور بدهد. اگر عددی کمتر از 0 در ورودی ها بدهید، آن عدد با 255 جمع شده و مورد استفاده قرار می گیرد، و اگر بیشتر از 255 بدهید، آن عدد منهای 255 شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

حال باید کد رنگ مورد نظر را به دست بیاوریم. برای این کار می توانید از برنامه های زیادی استفاده کنید. یکی از این برنامه ها paint است. همان طور که می دانید این برنامه به صورت پیشفرض بر روی ویندوز نصب است و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. برای این کار در قسمت Edit Color می توانید رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس کد RGB آن را به دست آورید.

البته برنامه های دیگری مخصوص به اینکار ساخته شده اند. برای مثال با برنامه HTML Colors می توانید رنگ مورد نظر خود را بسازید و سپس کد آن را دریافت کنید.

پس از دریافت کد RGB باید آن را در ورودی های تابع قرار دهید. برای استفاده از رنگ ساخته شده باید این تابع را در یک متغیر قرار دهید و از آن استفاده کنید. برای مثال:

boxColor = make_color_rgb(240, 128, 15);

این تابع در بازی سازی بسیار کاربردی است. می توانید برای ساخت رنگ های جدید و متنوع از آن استفاده کنید تا بتوانید با آن جلوه ها و ذرات زیبایی ایجاد کنید.

از این تابع می توانید رنگ تصادفی هم بسازید. برای این کار می توانید از توابع تصادفی مانند irandom_range استفاده کنید:

color = make_color_rgb(irandom_range(0, 255) , irandom_range(0, 255) , irandom_range(0, 255))