آگاهی از مشخصات کامپیوتر می تواند به ما در انتخاب و خرید بسیار کمک کند. همچنین زمانی که قصد اجرای یک برنامه یا بازی را دارید، باید بدانید که سخت افزار کامپیوتر شما آن نرم افزار را پشتیبانی می کند یا خیر. یکی از مواردی که به دست آوردن آن کمی سخت است، مشخصات کارت گرافیک کامپیوتر است. به دست آوردن مشخصات سخت افزاری CPU، RAM نسبت به کارت گرافیک کار سخت تری است.
برای آگاهی از سخت افزار کارت گرافیک، و اینکه از سری و دارای کدام پردازنده است می توانید به صورت زیر اقدام کنید:
ابتدا به بخش Device Manager کامپیوتر خود بروید. برای این کار روی آیکون My Computer کلیک راست کرده و گزینه Manage را انتخاب کنید.
Manage
ممکن است کمی طول بکشد تا پنجره جدیدی باز شود. برای مشاهده Device ها به بخش Device Manager بروید. در این قسمت می توانید سخت افزار های نصب شده را مشاهده کنید.
Device Manager
سپس به بخش Display Adapters بروید. در این بخش می توانید سخت افزار های مربوط با نمایش و پردازش گرافیکی را مشاهده کنید. همان طور که می بینید نوع و سری هر پردازشگر در مقابل آن نوشته شده است.
Graphic Gard
در تصویر بالا فقط یک پردازشگر گرافیکیِ Intel از سری HD Graphic وجود دارد.
تا حالا مشخصات مربوط به نوع و سری پردازندۀ گرافیکی را مشاهده کردیم. برای به دست آوردن حافظه اختصاص داده شده به کارت گرافیک و اطلاعات مربوط به DirectX و... می توانید به لینک زیر مراجعه کنید: