برای هرکسی پیش می آید که برای امنیت، یا هر دلیل دیگری بخواهد WI-FI اش را خاموش کند. در همچین موقعی به راحتی می توان این کار را  انجام داد، اما در صورتی که به مودم خود دسترسی داشته باشد. در صورت عدم دسترسی فیزیکی به مودم هم می توان این کار را کرد.

اگر فقط از طریق بیسیم و با WI-FI به مودم خود دسترسی دارید، می توان این کار را به سادگی انجام داد. فقط با رفتن به تنظیمات مودم و انجام چند کار ساده WI-FI خود را خاموش کنید.

در ابتدا باید به تنظیمات مودم خود بروید. برای این کار ابتدا باید در نوار آدرس مرورگر آیپی 192.168.1.1 را بنویسید و جست و جو کنید.

wifi

شاید این آیپی (192.168.1.1) برای بعضی ها متفاوت باشد. برای به دست آوردن IP مودم می توانید از طریق خط فرمان ویندوز (cmd) اقدام نمایید. در لینک زیر آموزش کامل این کار وجود دارد.

پس از جستجو با همچین صفحه ای روبه رو می شوید. این صفحه وابسته به نوع مودم می تواند متفاوت باشد.

اگر پس از جستجو نتوانستید به تنظیمات مودم خود دسترسی پیدا کنید، باید دستگاه خود را کابل شبکه (LAN) به مودم متصل کنید. در بعضی موارد پیش می آید که در صورت اتصال به صورت بیسیم به مودم امکان رفتن به تنظیمات مودم موجود نباشد.

wifi2

در این صفحه باید رمز و نام کاربری خود را که پشت مودم نوشته شده است را وارد کنید. ممکن است اصلا صفحه ای برای وارد کردن رمز باز نشود و فقط یک پنجره کوچک با دو فیلد Username و Password باز شود. این پنجره هم وابسته به نوع مرورگر متفاوت است.

رمز عبور و نام کاربری شما به طور پیش فرض admin است.

پس از وارد کردن رمز عبور و نام کاربری خود و در صورت صحیح بودن به تنظیمات مودم منتقل می شوید. در تصویر زیر تنظیمات مودم با رابط کاربری نارجی رنگ نمایش داده شده است. توجه کنید که رابط آبی رنگ هم وجود دارد.

3wifi

حال به کشو یا تب interface setup بروید و سپس به قسمت wireless بروید. این قسمت برای مدیریت اتصال بیسیم و WI-FI مودم شما است.

در قسمت Access Point Settings گزینه ی Access Point وضعیت WI-FI شما را مشخص می کند. Activated روشن و Deactivated خاموش بودن WI-FI را نشان می دهد.

در صورت عدم دسترسی فیزیکی به مودم، و فقط اتصال از طریق WI-FI می توانید در صورت نیاز WI-FI خود را به هر دلیلی خاموش کنید.

سپس برای ذخیرۀ تنظیمات SAVE را در پایین صفحه انتخاب کنید. توجه کنید که وقتی تنظیمات اعمال و ذخیره شد، شاید با ارروری مواجح می شوید و یا از تنظیمات مودم خارج می شوید. چون دیگر به WI-FI متصل نیستید که به تنظیمات مودم خود دسترسی داشته باشید!