در هر بازی چه ساده و چه حرفه ای منو ها نقش مؤثری دارند. منو برای تمام کردن بازی، رفتن به فهرست مراحل و خروج از بازی منو ها کاربرد زیادی دارند. منو باید ظاهر زیبایی داشته باشد و این ویژگی با توجه به علاقۀ بازی سازی طراحی می شود. اما فقط زیبایی هم نیست، بلکه نحوۀ ظاهر شدن منو، چگونگی محو شدن منو و... هم می تواند بازی را بسیار جذاب کند. این ویژگی ها دیگر با طراحی ساخته نمی شوند، بلکه نیاز به شرط ها و دستورات برای جابه جایی، نحوه ظاهر شدن و... دارد.

یکی منو های جذاب منوی کشویی است. منو های کشویی در هنگام نمایش مکان مورد نیاز را برای دکمه های شما فراهم می کند و هنگام رفتن از صفحه و محو شدن هیچ جایی از صفحه را اشغال نمی کنند. نحوه ظاهر شدن هم زیبا است. به همین دلیل از منو های کشویی در بیشتر نرم افزار های آندرویدی، و یا برای ویندوز استفاده می شوند.

ساخت این منو ها همراه با شرط هایی است که شاید کار را برای شما سخت کند. به همین دلیل یک سورس آموزشی برای شما فراهم آورده ایم.

در این سورس آموزشی یک منو کشوییِ کوچک وجود دارد که مانند نوار ابزار سیستم عامل آندروید است. برای جذاب کردن بازی خود می توانید از این منو در بازی آندروید و یا ویندوز استفاده کنید. توجه کنید که فرمت این سورس gmk. و در GameMaker ساخته شده است. برای بارگذاری آن در GameMaker: Studio می توانید در GameMaker: Studio از منوی Import اقدام کنید و فایل سورس gmk. را در Studio ایمپورت و اجرا کنید و درصورت نیاز خروجی آندروید بگیرید.

شما می توانید سورس مبتدی، و یا حرفه ای را دانلود کنید. توجه کنید که این دو تفاوت چندانی ندارند، فقط در سورس حرفه ای از Script استفاده شده، شاید افراد تازه کار نحوه استفاده از Script و argument دهی به آن را یاد نگرفته نباشند.

در هر دو فایل، توضیحی به نام "html.راهنما" وجود دارد که در آموزش به شما بسیار کمک می کند